Zpět

Lanový most na dálnici D11 u Poděbrad

Dálniční most u Poděbrad je přemostěním Labe na přibližně 42. kilometru Hradecké dálnice. Závěsný most je dlouhý 244,8 metru a byl otevřen 2. listopadu 1990.

Závěsný most na dálnici D11 u Poděbrad
Závěsný most u Poděbrad, D11 (e42)

Závěsný most u Poděbrad

Moderní stavba, významný dopravní prvek na trase spojující Prahu a Hradec Králové, je elegantní a zároveň designově působivou dominantou krajiny. Dva 28 metrů vysoké pylony, umístěné nad vnitřními podpěrami uprostřed mostní stavby, skrývají systém kotvení 176 předepjatých nosných lan nesoucích mostní konstrukci. Most má 3 pole, prostřední o délce 123 metrů a krajní s délkou 61 metrů. Oba směry

Za projekcí stojí středisko Dopravních staveb v Olomouci tou dobou v čele s Jiřím Stránským. Řešení umožnilo výrazné úspory materiálu oproti tradičním betonovýcm konstrukcím.

Prohlídka mostu a přístup do pylonů

MOOG MBI 140, zavěšený most D11 (km 42)

Pro inspekční práce pod mostní konstrukcí (kontrola systému odtoku vody, ložiska, povrch, spáry) byla zvolena naše největší a zároveň nejlépe vybavená inspekční lávka MOOG MBI 140 s dosahem více než 14,5 metru.

Pro vstup do pylonů je potřeba dosáhnout na jejich vrchní část. Jako „výtah“ do potřebné výšky jsme doporučili využít pracovní plošinu: MAN LE s nástavbou Bison-Palfinger TKA28KS s pracovní výškou 28 metrů, kompaktní stroj s dostatečným dosahem a s nosností koše 300 kg. Dodávku stroje zajistila společnost SICO RENT s.r.o., zabývající se ve skupině SICO právě pronájmem pracovních plošin.